söndag 20 september 2009

Barnen vill ha scones till fika idag...

Oj oj oj så fort helgerna går. Har inte fått så mycket gjort idag. Jag och småtjejerna skall baka lite Scones och ha till fika i dag, de står och väntar i köket i denna stund.

Under helgen har vi möblerat om lite i köket, kökssoffan har åkt ut och i stället har vi bara stolarna kvar. Vi har också bytt bord till ett enkelt vitlackat bord och ställt in vårt gamla i sy/pyssel/data-rum. Det blev jätte bra för nu kan man sitta flera stycken samtidigt i rummet och fixa med saker och utan att behöva ta bort allt varje gång man måste bryta i pysslandet.

Nu ropar barnen efter bakmamman, så det är bara att hasta iväg:)

Hoppas ni haft en bra helg:)
Kram
Annika


Köksbordet


Pysselsaker


Syhörnan


Pysselskåp


Har ingen reda i skåpet, flickorna bara trycker in saker. Skall fixa lite fler lådor att förvara allt i.

4 kommentarer:

Ekebo sa...

Scones är ju så gott förstår att de vill göra det. Pysselhörna är ju nästan ett måste...själv har jag ingen direkt hörna men ett skåp. Titta gärna in hos mig har en lite tävling på gång där just nu. Kram Malin

hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej!
Länge sen sist. Jag blev jätteglad när jag öppnade din blogg idag.
Att blogga är som att åka berg- och dalbana. Ibland så har man bara lust att trycka på delete knappen och ibland är det jätteskoj.
Jag tycker iaf att det är skoj om du bara visar ett litet livstecken ibland. Man kan ju inte kräva mer av en heltidsarbetande, halvtidsstudernade småbarnsmamma och mormor som dessutom är helt otrolig på att fixa därhemma. Nej som sagt, lite lagom bloggning är nog det bästa. Jag är imponerad över hur fint du har det. Det blev ju jättebra.
Hoppas att ni har det bra däruppe i norr. Här rullar dagarna i ilfart. Jag jobbar på min tjänst på ambulansen men ska hjälpa till med vaccinationerna när det sätter igång. Dessutom är jag lite sugen på att läsa distriktssjuksköterske utb. Får väl se hur det slutar, fniss.
Må så gott. Kram kram till dig

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Annika!
Tack för de värmande orden. Det behöver jag nu, när jag ska samla energi och bli piggare. Jag förstår att du också har det tufft, när man inte är pigg och får behandlingar då och då. Jag har inte skrivit om vad jag varit med om tidigare, men när jag fick följa med en helg till Mora som jag skrivit om tidigare, så ville jag berätta lite mer.
Visst är det mysigt att baka och äta hembakt bröd, det gillar jag också.
Ha en fin vecka!
Kram Susanne

Emm´s design sa...

Åh vad underbart med en pysselhörna!!!! Jag önskar att jag hade ett helt rum med bara pyssel så att man aldrig behöver plocka undan. Det är ju därför man ibland drar sig för att pyssla - för att man måste städa (nu låter jag som ett barn...)
Nåväl - passa på ordentligt nu när ni har det så fint ordnat!